В Житомирській області 360 тис. домогосподарствам змінили постачальника газу: кому платити та що робити з переплатою

  • 296

360 тисяч домогосподарств Житомирщини перевели до газопостачальної компанії «Нафтогаз України», до травня за газ люди платили компанії «Житомиргаз Збут».

28 червня у відділенні «Житомиргаз Збуту», чи мало житомирян. Містяни кажуть, що досі не розуміють: чи потрібен новий договір, що буде з боргом або переплатою.

«Прийшла, бо у мене переплата, ще з 2019 року у мене переплата. Суттєво велика. Тому, що я пенсіонер для мене кожна копійка потрібна», - каже Віра.

«Що мені робити, чи треба переоформляти, чи не потрібно. То я отримала консультацію, що має прийти квитанція і буду сплачувати далі», - каже Надія.

Як пояснює директор ТОВ «Житомиргаз Збут» Олена Благодарська, у компанії завершився договір, а новий не був укладений, тому клієнтів, яких вони обслуговували, автоматично перевели до іншого постачальника.

«Були висунуті додаткові умови - це отримання фінансової гарантії на обсяг природного газу, який буде спожитий, також постачальник не повинен був допустити збільшення заборгованості населення більш ніж на 10%.Враховуючи, що в країні запроваджений воєнний стан, ми розуміємо, що такі умови не могли були бути виконаними. Це питання було врегульовано державою, наразі всі клієнти, які раніше були у нас на поставці, вони автоматично перейшли на поставку «Нафтогаз України». Це було затверджено наказом і відповідно ніяких заяв приєднань подавати не потрібно», - говорить директор ТОВ «Житомиргаз Збут» Олена Благодарська.

ВІДЕО

У червні люди можуть отримати дві квитанції, одну від нового постачальника за спожитий газ у травні, другу за борги перед компанією «Житомиргаз Збут».

«Все залежить чи розрахувалися вони зі своїми попередніми боргами. Якщо у споживача був борг станом на 30 квітня перед ТОВ «Житомиргаз Збут», тоді відповідно він отримує дві квитанції. Перша, це буде рахунок від нас, як попереднього постачальника, щоб він міг розрахуватися з попереднім боргом. За травень місяць він отримає квитанцію від діючого постачальника «Нафтогаз України». Якщо у споживача не було боргу, він повністю розрахувався за спожитий газ перед нами, тоді він отримує лише квитанцію від Нафтогаз України», - зазначила директор ТОВ «Житомиргаз Збут» Олена Благодарська.

Люди, які заплатити за послугу наперед, можуть повернути свої кошти, адже гроші не будуть переведені на рахунок нового постачальника. Для цього потрібно звернутися до відділення «Житомиргаз Збут».

«Ці кошти поки залишають на особових рахунках споживача, вони нікуди не можуть бути автоматично переведеними, якщо клієнт бажає він може написати заяву про повернення цих коштів. Якщо будуть прийняті інші механізми на рівні держави щодо врегулювання цього питання, ми обов'язково повідомимо наших споживачів»,- сказала Олена Благодарська.

Показання лічильника потрібно передавати оператору газорозподільної мережі. За транспортування житомиряни мають й надалі платити АТ «Житомиргаз».

«Особистий кабінет, яким користувалася людина продовжує існувати. Адже у цьому кабінеті людина може передати показники лічильника і вона може отримати інформацію і рахунок за доставку природного газу. Що стосується постачання природного газу, наскільки мені відомо, у «Нафтогаз України» також є електронні сервіси, особистий кабінет, де людина може зареєструватися та отримувати всю поточну інформацію», - каже директор ТОВ «Житомиргаз Збут» Олена Благодарська.

Отримати рахунок за спожитий газ у травні можна кількома способами: в особистому кабінеті на my.gas.ua (номер особового рахунку можна отримати в чатботі або у контакт-центрі); у чатботі GASUA у Viber, Telegram NaftogazGasSupply у Facebook Messenger; «Укрпоштою» після 20-го числа поточного місяця, лише в тих регіонах, де відсутні активні бойові дії.

Нагадаємо, з 1 травня 2022 року до реєстру газопостачальної компанії «Нафтогаз України» підключені 8,8 млн українських домогосподарств.